I dag var det egentligen meningen att jag skulle varit hemma och tagit hand om barnen, men det blev en mjukstart. Susan tog en semesterdag och var hemma. Men det berodde inte på att jag skulle slippa, utan det var planerat för att jag var i väg på en inköpsresa till Puttgarden och handlade lite drycker inför julen.

Det blev en skoj resa tillsammans med en kompis, ett par timmar i bil och färjan över från Rödby. Rätt knasigt många bilar som varje dag kör ner genom Danmark för att återvända med en betydligt tyngre last.

När jag kom hem var det mitt i middagen och grabbarna blev jätteglada att se mig igen, de hade haft en bra dag.  Emil har sett till att fåglarna fått mer mat, Sigge hjälpte också till men det mesta av det han skulle utfodra dem med hamnade på marken, vilket glädjer familjen ekorre som brukar ta hand om resterna som faller ner.

I morgon smäller det, då är det dags för killarna att ta hand om mig 🙂

