Jag blev så glad i dag. Det är ju helt fantastiskt att kunna vara hemma med barnen på dagarna. Jag undrar om någon kommer komma på mig snart, något stämmer inte. Dessutom får man betalt !?!? Tänk alla dessa små saker som jag får vara med om varje dag, Något nytt som någon av killarna kommer på, kanske en liten ide som de ska testa, som sedan måste testas några gånger innan de är nöjda. Emil gjorde en stor upptäckt i dag. Han höll på att bygga en rundbana med Brio tåget och fick gång på gång upp böjar åt fel håll. Efter att ha studerat vad han höll på med en stund, insåg jag att han trodde det var två olika sorters kurvor om han ville svänga höger eller vänster. Jag gav honom ett litet diskret tips om att vända på skenan och se vad som händer. Oj, vilken glädje när han inser att det var så han skulle göra.

Såna små upptäckter som ger så stor glädje tillsammans med alla leenden, skratt och tokiga saker som de två kan hitta på är så fantasktiskt skönt att man får uppleva. Det här med föräldrarledighet är en väldigt bra uppfinning.

