Sigge målar

Regnet bara öste ner idag på förmiddagen så Emil, Mika, Farmor och jag for iväg på en shoppingrunda. Ett av de inköpta objekten var fingerfärg som grabbarna gladeligen målade med så det stod härliga till. Farmor och Mika avstod!

Sigge var lite avvaktande till en början, han petade försiktigt ner ett litet finger i en av färgburkarna och målade så fint på pappret. Emil däremot målade så färgen skvätte runt hela köket. Sigge var inte sen att ta efter storebror sin.Sigge och Emil målar

Så här fina blev teckningarna och grabbarna när målningen var i full gång! Härligt va?!

Farmor är här på besök för att fira midsommar med oss. Grabbarna älskar när farmor är här och skämmer bort dem lite. Mika äter och sover, sover och äter och är allmänt social och jättesöt. Hon sköter sig fint på alla sätt och vis och hennes storebröder tar väl hand om henne. Just nu ligger hon i soffan och sover fullkomligt proppmätt efter två omgångar med tuttmjölk.

Nu har jag äntligen släppts in på grabbarnas blogg. Med fullständiga rättigheter, tror jag i alla fall jag har, kommer jag att bidra med lite inlägg då och då.

