Nuförtiden när vi åker bil, även korta svängar, så ska grabbarna lyssna på en ljudbok. En lång tid lyssnade de på Bamse när han  byggde skeppet Viktoria och mötte pirater och blev uppspolad på en öde ö som senare visade sig vara en val.

Är det någon som säger att barn inte suger i sig allt de hör så har den/de personerna helt fel. Emil och Sigge lekte på sitt rum efter frukosten och de var väldigt sams och jag hörde att de hade riktigt roligt.

När jag sen gick in till dem för att kolla vad de gjorde så möttes jag av denna underbara röra i Emils säng. De förklarade att Emils säng var Bamses skepp Viktoria, Emil var Bamse och Sigge Lilla Skutt. Nu höll de på att lasta Viktoria inför en lång resa där de skulle möta pirater och leta efter skatter.

Det är ju otroligt hur mycket leksaker det får plats i en juniorsäng och tänk så mycket leksaker barnen har.

Men mitt i denna röra hade grabbarna jättekul så jag lät dem hållas och tänkte att det väl ändå var på tiden att vi sorterade lite leksaker och städade deras rum.

Mika hävdade att hon var helt oskyldig till röran och när jag frågade Emil om hur det hela låg till så sa han att hon var Skalman. Det verkade hon helt nöjd med även om hon själv hävdade att hon bara gjorde nytta och vek örngott och sorterade tvätt.

Kreativa barn ska man njuta av även om det ibland, men bara ibland, är lite svårt. Denna röra var ju i det stora hela ganska behändig och grabbarna var jätteduktiga på att hjälpa till att plocka i ordning allting

/Susan

