När vi byggde bokhyllan till barnens rum blev det lite material över som jag nu snickrat en hylla av. Den ska också in i barnens rum och hysa lite bilar och andra leksaker.

Det var jättekul att bygga den så nu är jag ruskigt motiverad att bygga en bokhylla till vardagsrummet. Måste bara spara ihop lite pengar till materialet.

Hyllan skulle målas och jag erkänner att jag hade tänkt göra det i smyg en sen kväll. Dels för att det är så mycket lättare att arbeta på egen hand och dels för att det skulle gå så otroligt mycket fortare.

 

Men det visade sig att vårt lilla hus innehöll tre alldeles utomordentligt duktiga målare som var väldigt villiga att måla. Mika vägrade sova middag, hon ville också hjälpa till.

Eftersom det handlade om grundmålning så var det helt okej att barnen hjälpte till. De målade med penslar och jag slätade till allt med en liten roller.

 

 

 

Mika, iförd trosor och målningsförkläde, lånade rollern för att jämna till sin målning lite. Hon var väldigt fokuserade och det blev ganska fint när hon fått hålla på ett tag. Hon var i alla fall väldigt nöjd med sin insats.

 

 

 

Emil började med att skapa konst som han sa, det blev en gubbe med stora öron. Innan jag fått fram kameran hade han tyvärr målat över den.

 

 

 

 

Så här fint blev det när det var klart. Sen målade jag den med samma gröna färg som bokhyllan är målad i. Det gjorde jag helt själv, sa till barnen att det var vuxenfärg och det nöjde de sig med.

I morgon ska vi nog få hyllan på plats i barnens rum och då ska jag börja med nästa projekt; måla Mikas byrå där hon har alla sina kläder och sätta på nya handtag också.

/Susan

