You are currently browsing the daily archive for 16 januari, 2012.

Full fart hela dagen, Emil med bussen till skolan, Anders till jobbet, Sigge till dagis och Mika, Linus och jag till Alla-kyrkiset i Tåssjö. Det är ett evigt flängande fram och tillbaka, ibland känns tiden knapp men än så länge flyter det på rätt bra.

Den där tvätten som skulle vikas hann jag bara med hälften, får vara nöjd med det så länge.

När vi kom hem från skolan och dagis möttes vi av en massa kassar med kläder utanför dörren. Underbara Renée hade tröttnat på att jag aldrig kom och hämtade alla killkläderna så hon såg till att de forslades till min dörr. Barnen blev tokglada och de gick igenom och provade vartenda plagg och det var en hel del. Emils oslagbara kommentar var; -Mamma, det bästa med mina nya kläder är att de är använda!

Han ogillar nya kläder, köper man något nytt så tvättar man det och viker in i garderoben utan att säga något. Sen tar man fram det och låtsas som ingenting och ifrågasätts plagget säger man att Tim eller Dennis har haft det tidigare. Nu börjar det dock förändras lite, Emil vill till och med ut och handla en tröja med Mario Kart på som han sett när vi varit och handlat lite kläder till mig. Han börjar bli stor även om jag är helt nöjd med att han föredrar återvinningsalternativet.

Mika som älskar kläder, har gärna fler än tre tröjor på en gång, hittade även hon en massa fina tröjor som hon gladeligen drog på sig. Det blev som klänningar men det bekymrade inte henne det minsta.

Sigge var lite purken för de flesta kläderna var lite för stora för honom, men Emil passade det mesta. Orättvist tyckte Sigge tills han hittade en jättefin keps och alla skärp. Då blev även han nöjd.

På kvällen drog jag hemifrån, träffade Nina och så boxades vi på Friskis och Svettis. Skönt att komma igång igen efter alla höstens sjukdomar. Men det är tuff träning, 75 hårda minuter med styrka och box. Men sen kommer belöningen, 2 min avslappning i dunkelt ljus till skön musik. Det är den optimala belöningen, det är så obeskrivligt skönt.

Men nu är jag hemma igen, har hunnit dricka lite te och äta några smörgåsar och sett Rolf-Göran Bengtsson vinna Jerring-priset. Härligt!

/Susan

Kalender

januari 2012
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031