Först måste vi börja med att lugna Farmor som oroar sig för att ha blivit av med sin plats vid vårt köksbord. Så är det naturligtvis inte alls. Visserligen har barnen flyttat runt lite och Linus har lämnat bebisstolen som nu står i Farmors stuga och tar upp en massa plats.

Sigge har löst problemet med platsbristen vid köksbordet genom att ta in det lilla bordet som stått i lekstugan. Till det bordet passar deras dopstolar alldeles perfekt.

Så här såg det ut när det var frukostdags i lördags, alla barnen satt tillsammans vid det lilla bordet och de hade det riktigt trevligt. Anders och jag bredde ut våra tidningar på köksbordet och mumsade i oss vår frukost i lugn och ro.

Anders har varit hemma med barnen hela dagen, så han är alldeles slut nu. Det ska ju skjutsas till dagis, sen är det Alla-Kyrkis och så hem och äta lunch, hämta på dagis och så mellis. Det är inte mycket plats över för vila när man ska rodda fyra små barn som ska hit och dit mest hela tiden.

Själv har jag roat mig i Kristianstad, först var jag på radion där jag deltog i en programpunkt som heter Föräldrapanelen. Jätteroligt var det. Vi diskuterade mitt favoritämne sömn, det är ju alltid intressant och sen var det lite alkoholfrågor och, ja det var väl det vi hann med. Det ska ju vara en massa musik, väder, lokala nyheter och riksnyheter också så det blir på tok för lite tid över för mig att prata på. Roligt hade jag och de andra i panelen var trevliga och tog väl hand om mig som aldrig varit där förut.

Efter mitt inhopp i radion, förhoppningsvis blir det fler, åkte jag ner på stan och flanerade runt. Det var mycket reor och jag fyndade ett par fina byxor på Flash, halva rea-priset. Då kan man inte bli annat än lycklig, dessutom satt det ruskigt bra också.

När jag kom hem fick jag ett varmt mottagande av alla barnen, de är så goa när de kommer springande och bara ska våldskramas. Gullungar. Visst är det härligt att vara iväg på egen hand men det är otroligt vad man saknar småttingarna.

Emil och Sigge skulle spela Mario Kart och jag fick vara med, vi har bara två rattar så vi fick turas om. Jag börjar faktiskt bli riktigt bra, vann en gång över Emil på svampbanan och sen kom jag tvåa på varuhusbanan. Jag är barnsligt förtjust i alla sorters spel och nu önskar jag mig ett Harry Potter Wii-spel. Önska kan man ju alltid tänker jag positivt.

 

När man har lekt en hel eftermiddag så får man göra lite nytta också. Linus och jag bestämde oss för plocka i ordning och dammsuga i barnens rum. Nödvändigt var det och Linus skötte dammsugningen med den äran. När han började stoppa in små leksaker i dammsugaren fick jag dock sätta stopp för den aktiviteten.

Avslutade kvällen med ett boxningspass på Friskis och Svettis (jag kan inte låta bli att tänka på kattmat varje gång jag säger, hör eller skriver det namnet) med Nina. Vi var superduktiga, det är vi visserligen alltid, men i den här takten kommer vi vara i högform lagom till beach 2012.

Dags att sova. /Susan

