Det verkar som om jag snart har rationaliserat bort mig själv här hemma. Barnen städar, lagar mat och sköter om medicineringarna. Mina enda uppgifter är att agera chaufför och fylla på tvättmedel i tvättmaskinen. Resten klarar de av tillsammans, utan min inblandning.

Fast det är klart om de vill ha mammagos så behövs ju en mamma så jag får nog vara kvar ett tag till, hoppas jag.

Sigge har helt och hållet tagit över medicineringen av Linus. Lillebror skriker av glädje när han ser att Sigge kommer med medicinsprutan. Sen suger han i sig all medicin, till den sista droppen och lite sur blir han allt när det är slut. Ibland kommer Sigge och säger; -Snälla mamma, kan han inte få lite till, bara lite?

Knasiga, underbara barn.

Dagen har rullat på som vanligt. Mika hade ett rejält trotsutbrott i morse och efter att ha bytt strumpor flera gånger och rättat till vantarna ett oändligt antal gånger så fick vi äntligen med henne ut i bilen. Stackars lilla barn så jobbigt hon har det emellanåt. Tycker att killarna traskat igenom trotsen utan större sammanbrott. Mika däremot är en riktig drama queen så det gäller att ständigt ligga steget före henne så att utbrotten inte kommer just när man måste iväg och hämta på dagis eller har någon annan viktig tid att passa.

Emil hade bestämt att han skulle åka buss hem från skolan idag. Märkligt tyckte jag och frågade varför, då berättade han att en kille hade ett Nintendospel och han ville så gärna titta när han spelade. Visst fick han åka buss hem, men han ångrade nog sitt val för när vi hämtade honom på bussen var han nästan grön i ansiktet av åksjuka. Stackars lilla barn, det blev till att fösa in honom i bilen och sen vara ute en liten stund och andas kall luft innan han bäddades ner i soffan. Så småningom kom han på benen och kunde äta mellis med oss andra.

Karateträningen var som vanligt jättekul, nu känns det som om vissa rörelser ändå börjar sätta sig i kroppen. Fick min karatedräkt idag, köpte en begagnad av en kompis. Snygg och ganska bekväm att träna i faktiskt.

I morgon blir det en dag på hemmaplan. /Susan

