…att jag inte vore så otroligt lat. Egentligen har jag ingen brist på energi men jag vill bara göra roliga saker, sånt som roar mig, sånt som jag blir glad av.

Att livet även består av mindre roliga aktiviteter är ju ingen nyhet men jösses vad det krävs självdisciplin för att jag ska utföra dem. Blir ju helt slut av att jaga på mig själv hela tiden.

Varför vattnar inte blommorna sig själv? Jag vattnar dem inte och uppenbarligen inte någon annan i familjen heller med tanke på hur dessa stackars växter ser ut. Tre klena blommor söker nytt hem…

Och tänk om jag kunde ha någon här som lagade kvällsmat varje dag så jag kunde vara ute och leka med barnen istället för att stå vid spisen. Badrummet skulle någon kunna få städa också för det är ju riktigt trist tycker jag. Men först måste jag vinna en massa pengar för att ha råd och då måste jag nog köpa en lott annars är nog chansen lika med noll.

Det är tur att jag har barnen som håller farten uppe även på mig annars skulle jag ligga i soffan, äta chokladpraliner och zappa på tv-n så fort jag var ledig.

Problemet är fortfarande att jag är lat och jag undrar om det möjligen finns något botemedel mot lathet?

/Susan

