Fy vad det har regnat idag, snön sjunker ihop och blir mer och mer till en blöt, mjuk sjö.

Vår gäst fick äran att följa med på vår Karateträning idag. Fortfarande roligt men nu börjar de där som har svart bälte prata om att vi nybörjare är för ”mjuka och mesiga”. Vi måste bli tuffare och hårdare så det är vad vi tränar på just nu. Lätt är det inte och alla instruktioner sker på Japanska. Har ni hört hur det låter när man räknar på Japanska? Det låter så roligt så att jag vid vissa siffror kommer av mig helt och bara fnissar. Moget va? Måste skärpa mig och koncentrera mig mer på tuffa och hårda rörelser. Min förhoppning är att det mesta så småningom kommer falla på plats och då helst innan jag snurrar in mig fullständigt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medan Emil och jag roade oss på karateträningen jobbade Sigge och Mika hårt på hemmaplan. Först hade de gjort en kasslergratäng och sen fixade Sigge en deg och slutligen så bakade Mika ut släta bullar av degen. Enligt barnen hade Anders bara legat på soffan och datat. Men jag tror inte att det var hela sanningen, jag misstänker att Anders var ganska inblandat både i matlagningen och i bakningen.

Vår vänliga gäst tog itu med lite tilltugg till gratängen och det är ju så otroligt skönt när någon annan lagar maten. Om jag var rik skulle jag anställa en kock det första jag gjorde. Men nu är jag dessvärre inte rik alls, åtminstone inte på pengar, så det blir oftast till att laga maten själv. Gott blev det i alla fall och till efterrätt fick vi njuta av de hembakta bullarna nu i form av semlor. Mums var det.

Gästen for hem, men vi ses nog snart igen, och vi fick roa oss på egen hand. Anders spelade ett spel med storkillarna och jag försökte hålla jämna steg med Linus som ska klättra på allt som kommer i hans väg.

Nu är det sängen som gäller, i morgon är det ledigt från simmis så det är ingen som behöver åka hemifrån tidigt på morgonen. På eftermiddagen tränar Anders så då får barnen och jag hitta på något roligt att göra. /Susan

