Helgen har verkligen pendlat mellan full aktivitet och noll aktivitet. Lördagen inledde Emil och jag med ett pass Karate och det var riktigt jobbigt men roligt. Nu börjar vissa övningar sitta så man kan ta i lite mer, men samtidigt så öser de på med en massa nya rörelser och då blir det lite rörigt igen.

Vi hann precis hem för ett ombyte av kläder innan Emil skulle tillbaka till Munka för att gå på kalas hos en klasskompis. Anders skjutsade honom medan jag blev kvar hemma för att bota min huvudvärk och fixa mig inför kvällens party.

På väg till partyt plockade vi upp Emil och sen for vi då till Jocke och Nina för att fira Ninas födelsedag. Som vanligt hade vi riktigt trevligt, åt tacos och en jättegod och hög tårta. Barnen lekte och Linus var så härlig för han gick runt som om han ägde stället, lekte med alla leksaker och njöt av att vara en stor kille.

Theo och Emil tittade på ett inspelat program av Gladiatorerna och när vi kom hem hade det pågående avsnittet inte slutat så killarna bytte om till pyjamas och sen bänkade vi oss framför tv-n. Ajax hängde på, det gör han alltid så fort någon slår sig ner i soffan. Han gillar att ligga nära och allra helst vill han ligga under ett varmt täcke. Mika och Linus gick och la sig så fort vi kom hem och så fort Gladiatorerna var slut skuttade även de stora killarna i säng.

Söndagen började i ett långsamt tempo, vi var lite trötta efter gårdagen och Sigge var mådde inte helt bra, han snorade och hostade men var vid gott mod. Linus och jag for iväg för att leta efter lämpliga köksstolar på en loppis i närheten. Några stolar hittade vi inte men ett diadem för tio kronor köpte vi till Mika. Billig shopping kan man säga.

Linus mådde inte heller helt bra så han tog med sig sina bröder och satte sig i soffan för att se en film. De var så gulliga där de satt och höll om varandra och pratade oavbrutet samtidigt som de tittade på Spöket Laban. Mika var fullt upptagen med att laga mat till mig på Sigges spis, hon ratade tv-n helt.

Planen för eftermiddagen var att Anders var iväg och tränade, jag skulle fixa middag och sen skulle jag fara iväg när  Anders kom hem igen. Men nu blev det inte riktigt så för Emil knäppte på tv-n efter mellis och då var det ju hästhoppning från Skandinavium i Göteborg. Spännande tyckte Emil som snabbt förklarade för Sigge att nu var det inte någon bra tid att titta på film eftersom både han och jag älskar hästar. Sigge gav motvilligt med sig, han orkade väl inte protestera med tanke på feber och hosta.

Vi landade i en hög i soffa och så njöt vi av hästhoppningen, vi kollade in hur alla deltagarnas flaggor såg ut, diskuterade hästarnas utrustning och tränade på fyrans multiplikationstabell. Hur många fel får man om man river ett hinder? Fyra! Och om man river två? Åtta! Så nu kan både Sigge och Emil åtminstone halva fyrans multiplikationstabell. Det gäller att förena nytta med nöje.

Linus däckade totalt efter en ganska kort stund, orsaken var nog inte att han tyckte att hästhoppningen var urtråkig utan mer på feber och hosta. Dessutom tog han en kort fm-lur när vi åkte till loppisen och sen kräktes han på hemvägen och sen blev middagsluren kortare än den brukar. Summa summarum så var han ganska trött den lilla killen så jag lät honom sova en 20-min lur.

Mitt i omhoppningen ringde Anders och sa att han var försenad! Himmel och pannkaka, jag hade helt glömt bort klockan och någon middag stod ju inte på bordet precis. Jag bytte om till något mer civila kläder och sen överlät jag matlagningen till Anders när han kom hem. Så kan det bli när man helt drömmer sig bort bland vackra hästar och höga hinder.

Kvällen tillbringade jag hemma hos familjen till lilla T som jag hjälpt till att kura. Han sover gott nu, har något uppvak på natten men det fixas med ramsan och sen sover han gott. Nu är det bara en tidsfråga innan han sover alla nätter igenom, tid och tålamod och mycket mat. Passerade Ica-Maxi på vägen hem, fyllde på depåerna något så jag klarar morgondagen. Misstänker att jag kommer ha de flesta barnen hemma p.g.a hosta och feber. På tisdagsmorgon drar Anders till Göteborg för att gå kurs med jobbet i dagarna tre, det blir några ensamma kvällar för mig här hemma. Håller tummarna hårt att barnen inte blir jättesjuka och att jag håller mig frisk.

/Susan

