Solen skiner, det är varmt, barnen är glada och alla är friska! Det är ju bara att njuta för fulla muggar och så lite till.

Mika började dagen med att ikläda sig vinterjacka, mössa och vantar. Vi andra skuttade gladeligen ut i bara tröja och byxor utan att frysa det minsta. Vi lämpade av Sigge på dagis och han var riktigt glad att vara tillbaka, det var länge sen sist med tanke på magsjuka och helger. När vi kom tillbaka till bilen bad Mika att jag skulle hjälpa henne av med vinterjackan, hon var lite VARM!

Linus, Mika och jag fortsatte till lilla ICA i byn där vi fyllde på matförråden och så lyckades ju Mika övertala mig att köpa en Hello Kitty keps till henne. Ibland kan hon linda mig runt sitt lilla finger bara genom att fråga snällt och lägga huvudet på sen. Men man är ju inte mer än människa så varför kämpa emot?

Dagen tillbringades ute i trädgården, lite pyssel men mest lek och stoj faktiskt. Härligt.

När vi hämtat Emil på skolan och Sigge på dagis for vi hem och åt mellis, det blev glass och frukt på en filt i trädgården. Linus var helt galen i apelsinklyftorna, han slogs med de andra för att få så många som möjligt. De andra blev nog lite förvånade över Limpans framfart så de lät honom få så många apelsinklyftor som han ville och det blev faktiskt nästan alla.

Vi hade besök av en byggare också som kollade in våra ritningar på köket och tvättstugan, tittade på vår mark och kom med lite intressanta synpunkter. Nu får vi gå vidare och ansöka om bygglov och så får vi se om vi, äntligen, kan börja bygga ut vårt lilla hus nästa vår.

Soffkväll enligt planen. Fast helt rätt blev det inte för Anders skulle spela bridge men skippade det och kom hem istället. Hm, då borde jag egentligen ha gett mig ut för att springa en runda men min plan var att softa i soffan så jag höll mig till den. Springa får jag göra i morgon istället, helt enligt planen.

/Susan

