Mika fick verkligen en massa fina paket igår och det blev en hel del pakeöppnarträning. Som tur är har hon ju tre snälla bröder som gärna står till tjänst så hon var ju inte strandsatt på något vis.

Det roligaste presenterna var nog hoppbollen från Nettan och gänget och så balanscykeln från oss. Jag var lite orolig för att hon inte skulle gilla balanscykeln eftersom den varken har stödhjul eller pedaler. Men så fort hon hade konstaterat att dessa detaljer fattades så gillade hon läget och cykeln. Än så länge har hon bara cyklat inomhus för hon har ingen cykelhjälm. Sigge har lovat att låna ut sin så länge, kanske i hopp om att Mika vill ha den så att han kan få köpa en ny.

Hoppbollen skulle pumpas upp men vi hittade ingen pump vilket var en smärre katastrof. Då fick jag ta tag i saken och blåsa upp den vilket fungerade alldeles utmärkt. Den är lagom mjuk att skutta runt på så det var va så tills vi införskaffat en pump.

Vissa saker behöver man ha när man har barn i huset, en pump är en sån viktig sak liksom batterier.

 

Att det inte behövs dyra saker för att göra ett starkt intryck på Mika är mormors present ett bevis på. En flaska hemgjord vinbärssaft, en liten kexchoklad och en fin Liljekonvalj var den finaste presenten. Kexchokladen mumsade hon i sig på en gång och bjöd inte lillebror på en ytte-pytte bit fast han satt och dreglade över hennes axel. Sån är hon, ibland. För det mesta bjuder hon mer än gärna men har man födelsedag så har man.

Saften är barnens favoritsaft och den ska drickas på söndag när det är lite kalas för Mika.

Ibland behövs det inte ens paket utan ett välkommet besök kan vara den finaste presenten man kan få. Mika blev jätteglad när Catja kom, hon är en av familjens favoritvänner och barnen bara älskar henne. Hon fick ett varmt mottagande av hela gänget.

Hon hade köpt ett par jättesnygga jeanshängselshorts och ett linne som klädde Mika perfekt. Funderar på att skicka iväg Catja och Mika till Väla för en shoppingtur, de kan nog komma hem med en hel del fina kläder misstänker jag. Det är tur att Mika har moster Mia och Catja för de borgar för att det finns snygga och coola kläder i hennes garderob.

 

Sigge var lite bekymrad över att Mika fått ett så fint Hello Kitty badlakan, värre blev det när han insåg att Emil hade ett Bamse badlakan och han själv inte hade något fint badlakan alls.

Mika är helt insnöad på Hello Kitty och Emil gillar Bamse och Sigge är en Musse pigg fan. Därför gick han till Catja och frågade om hon visste var man kunde köpa ett Musse badlakan.

Hon började genast söka på nätet och grabbarna deltog intresserat i sökandet. Något bra badlakan hittade de inte men intressant var det.

Emil bytte samtalsämne från badlakan till telefonspel, vilka hade Catja på sin telefon? Det visade sig att hon hade ett spel där man ska landa flygplan av olika storlekar och helikoptrar. Jättekul tyckte Emil som totalt försvann in i speldimman för en stund.

Både Emil och jag tycker om att spela spel så jag laddade ner det till min telefon och nu kämpar vi hårt om vem som kan landa flest flygplan innan några krockar. Kul har vi och det är ett välkommet avbrott i vår Angry Bird kamp.

I kväll har det varit fotbollsträning för Emils del, vi andra var med som supportrar men ganska snart fick vi ge upp och söka skydd i klubbstugan för att inte bli uppätna av alla galna och hungriga knott.

När Anders anlände till fotbollsplanen gav jag mig iväg till stan för att springa med mitt springgäng. Idag joggade vi i sju kilometer, hade backträning och så körde vi lite snabba intervaller. Kändes hur bra som helst, jag kom nog in i andra andningen för ett tag kändes det som om jag skulle kunna springa hur länge som helst. Det enda molnet på himlen är att jag får ont på insidan/framsidan av höger ben och även lite på vänster ben, på samma ställe. Det blir inte bättre av att jag inte springer så jag antar att det är någon form av träningsvärk och att det enda jag kan göra är att springa vidare.

Ska åka in till Intersport och kolla om jag behöver några inlägg i skorna, kanske kan det hjälpa något. Om jag inte har ont i benen så måste jag ju kunna springa hur långt som helst tänker jag. Nästa tisdag är det avslutning och då ska vi springa till hamnen, hoppa på en segelbåt och åka ut en bit och så ska vi fika ombord. Oj vad kul det ska bli för jag har aldrig satt min fot på en segelbåt och det är något jag gärna vill testa. Så nu längtar jag till på tisdag.

Men kommande helg blir också rolig, kanske får vi trevligt besök och så ska jag träna lite hund och så blir det lite kalas för Mika.

/Susan

 

