Igår var det mulet, lite regn för att sen övergå i ett ganska trivsamt solsken men med en väldans blåst. Och blåser det hemma hos oss då blåser det vid havet med.

Vi hade avslutning på vår Springkurs på Friskis och Svettis och tanken var att vi skulle springa till hamnen och ge oss ut med vår ledares segelbåt. Men se, det blåste för mycket så vi fick uppleva något, för mig, helt nytt BRYGGSEGLING! Väldigt trevligt för det gungade bara så där lite trivsamt och inte alls som ute på havet där det blåste kring 8 sekundmeter om det nu säger er något.

Som vanligt utgick vi från Friskis och Svettis, joggade 1,5 km innan vi stannade för att stretcha lite, sen joggade vi 1,7 km till i lite snabbare tempo och målet var då segelbåten.

Här får ni föreställa er en vacker segelbåt som ligger tillsammans med en massa andra segel- och motorbåtar. Själv var jag så hänförd så jag glömde helt av att ta några kort.

Väl ombord blev vi bjudna på kaffe, vatten och hembakta kanelbullar. Tydligen var det jag som hade kommit med idén om kanelbullarna och det var ju en bra idé.

När vi umgåtts och fikat klart bestämde vi oss för att fortsätta springa tillsammans varje tisdag, samma tid. Får se hur många som dyker upp. Kul har vi haft och vi har faktiskt lärt oss springa. Numera kan jag, som aldrig tidigare kunnat jogga utan att få när döden upplevelser, jogga 7 km och tycka att det är ganska trivsamt. Härlig känsla.

/Susan

