Här tar vi det på högsta allvar, att fira nationaldagen alltså. Sigge och Anders tyckte att det var viktigast att tvätta Kungen och det känns ju väldigt lämpligt att göra det när det är nationaldag och Gustav har namnsdag.

Kungen är alltså vår husvagn och han behövde verkligen vårtvättas efter att ha stått under den bråkiga tallen hela vintern. Vi har ju varit så upptagna av högen vid hönsgården, att få undan den, så vi har inte hunnit med att tvätta Kungen. Mika och Linus hjälpte också till men de kom in ganska kvickt, tror att de ogillade knotten starkt. Sigge brydde sig inte om dem eller så gillade de inte honom. Anders däremot var ett populärt byte för knotten så han var rejält tuggad på när han kom in.

Hela förmiddagen kämpade Sigge och Anders med husvagnstvätten medan vi andra roade oss inomhus. Själv återvände jag till sängen efter frukosten för att läsa min bok, jag fick den i mors dags present och hade bara kommit dryga 30 sidor. Det är en kriminalroman av Mari Ljungstedt, Den sista akten heter den och även om den inte skiljer sig nämnvärt från hennes tidigare böcker så var det ändå en knorr på slutet. Nu har jag läst ut den så nu måste jag ha tag i en ny bok.

Efter lunchen gick Mika, Sigge och Anders en sväng med hundarna innan de återvände till Kungen, nu för att städa inomhus. Vi andra har blivit lovade att få äta mellis i Kungen, det blir premiär för i år.

/Susan

