Man mår bättre om man tränar, man blir piggare och orkar mer och man får en sån gräslig träningsvärk så man knappt kommer ur sängen.
Ibland, när jag kämpar för att ta mig ur sängen på morgonen, undrar jag om jag verkligen är klok i huvudet och om träning verkligen är så bra som det sägs. Vissa dagar tvivlar jag starkt.

Igår körde Anders och jag ett 30 min träningspass men jag hoppade av efter 15 min. Vi upprepade 1 min plankan, 1 min knäböj och 1 min swings med en kettelbell på 16 kg. Fy vad jobbigt det var. Men nästa gång ska jag klara 20 min.

20120607-100610.jpg
Barnen däremot lider aldrig av träningsvärk trots eller kanske tack vare att de är i ständig rörelse. När vi lämnar Sigge på dagis måste Mika och Linus alltid trassla sig igenom cykelstället på väg till bilen. Hur orkar dom?!

20120607-100941.jpg
Nu ska vi röja lite här hemma både för att det verkligen behövs men också för att vi får fint besök i eftermiddag, då kommer Moster Mia. Väldigt efterlängtad!

/Susan

