20120618-131702.jpg

Det är tur att våra barn är vana vid en trång duschkabin att bada i till vardags. Antar att det är därför de inte klagar på den minimala Hello Kitty poolen utan leker av hjärtans lust.

Till det positiva hör också att jag inte behöver hinka så mycket varmvatten för att badtemperaturen ska bli behaglig.

När poolen var fylld behagade solen att börja ett arbetspass så nu är det så där riktigt sommarvarmt.

Själv har jag lite disk som väntar, bara lite kastruller och sånt som inte får plats i diskmaskinen. Rätt smidigt eftersom barnen själva ställer in sina grejer i diskmaskinen så blir det inte så mycket jobb över till mig. Helt i min smak eftersom jag hör till den latare delen av befolkningen.

Nacken är fortfarande inte bra, måste upp till stallet och hämta lite hästliniment. Det kommer nog göra susen.

För övrigt går jag runt och funderar på alla val vi gör i livet. Vad gör man om man inte kan välja? Uppstår det då en konflikt? Vad gör man när man vill välja olika vägar men ändå gå på samma? Tål att tänkas på. Funderar vidare och ser om jag kommer fram till några vettiga slutsatser.

Och så var det disken ja.

/ Susan