Brevlådan fanns på plats på morgonkvisten när Anders hämtade tidningen men när vi for hemifrån senare på eftermiddagen var där bara en ensam pinne utan brevlåda.

Vem i hela världen vill ha en brevlåda som det står Susan och Anders på? Visserligen är den jättefin, morfar Bernt har gjort den och jag fick den i 40-års present, men det verkar ju helt galet att någon skulle sno den.

Jag funderade vidare och kunde bara komma på att det var just morfar Bernt som tagit ner den för den årliga uppiffningen. När vi återvände hem ringde jag honom men han hade ingen aaaaaning om vem som stulit den. Efter viss press från mitt håll erkände han dock att han var den skyldige. Han hade skruvat ner den för den såg så raddig ut och nu skulle den minsann slipas och oljas för att bli fin igen. Posten då? undrade jag lite försynt. Jo den låg ju i lådan när han skruvade ner den så den skulle återlämnas i samband med färdigställandet av brevlådan.

Ibland önskar man ju att det spreds lite information innan saker och ting försvinner från sin plats.

Så här fin blev den och nu står den och pryder sin plats igen och samlar på sig post, reklam och morgontidningar. Precis som det ska vara.

/Susan

