Igår kväll skippade jag boxningen dels för att Nina inte kunde, dels för den grymma träningsvärken efter skivstångspasset i söndags. Istället bad jag Anders ladda ner en app så jag kunde lyssna på sommarpratarna på P1. Med hörlurarna i öronen njöt jag av Klara Zimmergrens sommarprogram medan jag trampade på genom bokskogen med hundarna vid min sida.

Vi passerade Ensamma Gubbens gård, mitt drömställe som jag önskar att vi kan köpa den dagen han bestämmer sig för att sälja det, och möts av en snigelinvasion!
Det var sniglar överallt, i alla storlekar och färger, de låg i högar på vägen och gräsmattorna. Här skulle ett foto verkligen vara på sin plats men det var så äckligt med alla sniglar så jag kom mig inte för att ta fram kameran. Jag ville bara därifrån så fort som möjligt utan att halka omkull på de slemmiga varelserna.
Mördarsniglar eller inte? Måste ta med någon kunnig på området dit för att få veta detta.

Ensamma Gubben har flyttat till ett hem för gamla så gården står tom och då har tydligen sniglarna tagit över fullständigt.

Ibland är naturen riktigt äcklig tycker jag.

Klara pratade så länge så promenaden blev dryga åtta kilometer lång, backe upp och backe ner genom vacker bokskog och över mindre vackra kalhyggen.

Träningsvärken är inte mindre idag, tvärtom. Men det lugnar sig väl när man kommer igång lite mer.

Linus har haft feber under natten, känns lite piggare nu men inte helt hundra.

Solen skiner! Det blir en lugn dag hemmavid idag och så fotbollsträning för Emil ikväll.

/Susan

