Vi har länge velat ha en studsmatta men de kostar ju en del pengar så vi har samlat pengar i en burk och barnen har bidragit med allt de förmått. Så fort de fått en peng har de lagt den i studsmatteburken.

Igår hade vi lite tråkigt, våra kompisar kunde inte komma på besök på grund av sjukdom och barnen hade lekt alla lekar de kunde och jag var trött och seg. Då bestämde vi oss för att åka och köpa en studsmatta och jösses vad energin plötsligt sprutade om oss.

Barnen räknade alla pengarna i studsmatteburken och fick ihop nästan femhundra kronor sen fick jag lova att lägga till en slant, typ en ganska stor, för att affären skulle kunna gå i lås.

Vi packade in oss i bilen och for mot Rusta i Ängelholm. Väl där fick vi bra hjälp med att få ut och in de stora paketen i bilen. Sigge fick sätta sig i framsätet för vi var tvungna att fälla hans säte för att få plats med allt.

När vi kom hem packade vi ut paketen och la dem på gräsmattan för att överlåta själva monteringen till Anders. Inte för att jag tycker att det är svårt på något vis utan jag skulle ju iväg och boxas med Nina så jag var ju upptagen på annat håll.

Anders och de tre stora hade kämpat hårt hela kvällen med att få studsmattan på plats och de lyckades med företaget. Barnen hoppade, pappan hoppade och alla var lyckliga och väldigt trötta. När jag kom hem vid nio-tiden tassade Mika förbi mig på väg in till sin säng där hon nog somnade innan huvudet landade på kudden. Emil och Sigge fick jag hjälpa med lite tandborstning och sen hoppade de med i säng. Anders gick ut med hundarna och sen tog vi kväll, vilket vi var väl värda båda två efter hårt jobb på olika håll.

Så här fint blev det! Idag har det regnat hela dan, det har verkligen öst ner så barnen har suttit inne och suktat efter att få hoppa på studsmattan. Nu har de äntligen gett sig ut och det studsas samtidigt som de leker gissningslekar. Skoj har de, ska nog gå ut och testa lite jag med.

/Susan

