Våra barn har alltid fått följa med och handla så de är vana och uppför sig strålande. Visst finns det gånger när någon av dem är allmänt avigt inställd men aldrig att någon har lagt sig på golvet och gapat.
Jag gillar inte att handla utan barnen, det är så trist och fantasilöst.

Är alla barnen med åker vi till lilla Ica i Munka. Det är lagom stort och barnen vet var de ska hitta alla varorna. När vi kommit in i affären går vi igenom vilka regler som gäller typ köra försiktigt med kundvagnarna, samarbeta och undvika att skrika över hela affären.
Sen tar alla utom Linus, som åker i den stora vagnen, varsin liten kundvagn och sen får de uppdrag att hämta olika varor. Om det är något de inte hittar eller når så ber de personalen eller någon kund om hjälp. Själv strosar jag omkring med Linus i vagnen och så hinner vi prata med alla vänner vi träffar i affären. Idag träffadevi Tina och hennes underbara barngäng, det var länge sen sist.

20120712-140340.jpg

Vi handlade ganska mycket så det tog en stund innan allt var packat och instoppat i bilen.

På väg hem ropar Linus på mig och jag frågade om han var kissnödig. Då svarade Sigge ja eftersom Linus bara nickade och det kunde ju inte jag se eftersom han sitter bakom mig i bilen. Jag svängde in på en P-plats, stannade och lyfte ut Limpan som för första gången lyckades kissa vid vägkanten! Han blev jätteglad och när vi kom hem ville han bara kissa längs med vår väg hela tiden. Han är ljuvlig den killen.

/Susan

