Vi har hunnit med en sväng till Hembygdsparken i Ängelholm också och det var roligt men väldigt kallt. Emil lämnade vi i Munka hos sin bästa kompis Edvin och för att fördriva tiden drog vi andra iväg till hembygdsparken. Där var det så mycket folk så vi hittade nästan inte en parkering.

Jag kan tycka att det är lite läskigt när det är så fullt på lekplatsen att det är svårt att hålla reda på sina egna barn. Som tur är håller de reda på mig så jag hinner bara bli lite rädd när jag inte har koll på alla och så vips dyker den borttappade bort och jag blir lugn igen.

Barnen hade jättekul, det är en stor lekplats som har så mycket gungor, klätterställningar och rutschkanor så alla kan roa sig oavsett hur stor eller liten man är.

Vi tittade på åsnorna, klappade getterna och beundrade hönsen. Sen var det karusellen som gällde och jag fick leta länge i plånboken innan jag fick ihop tillräckligt med pengar så Sigge och Mika kunde få åka en tur. Det kostar femton kronor per barn, inte en förmögenhet om man jämför med huvudstaden där det är hutlöst dyrt att roa små barn. Men sen är det ju så att jag är så dålig på att han kontanter i plånboken men den här gången fick jag ihop det om än med nöd och näppe.

 

 

 

 

 

Sigge valde en svart fin häst och så fick han sällskap av en tjej på hästen bredvid. De verkade nöjda båda två.

 

 

 

 

 

Mika la beslag på den allra största hästen, hon fick kämpa innan hon kom upp i sadeln men så nöjd hon var sen då. Gladare liten unge får man leta efter.

 

 

 

 

 

 

 

 

Linus var inte lika glad, han ville också åka på karusellen men det räckte ju inte pengarna till denna gången. Jag lovade honom att han nästa gång ska få åka två gånger istället. Tror inte att han tyckte det var någon vidare tröst just då.

 

 

 

 

 

 

Sen var det dags för glass, den goda Ängelholmsglassen som är omöjlig att motstå även om det var kallt ute.

Sigge tog två stora kulor och tuggade i sig dem utan problem, han gillar verkligen glass den killen. Linus och jag delade på en kula vilket han var helt nöjd med och jag med för jag höll ju på att frysa ihjäl innan jag började äta glass och efteråt kändes det inte mycket bättre. Men är det sommar så är det och då ska det ätas glass om det så regnar småspik.

 

 

 

 

 

Mika, den tokan, tog en isglass vilket för mig framstår som vansinne så länge solen inte arbetar för högtryck. Men hon var nöjd och det var ju huvudsaken.

På väg hem plockade vi upp Emil som hade haft det jätteroligt hos Edvin.

/Susan

