Ibland är livet magisk och det är bara läge att njuta så mycket man bara orkar.
Idag är det min födelsedag och den firar vi uppe hos Åsa och Stefan med barn som har ett sommarställe i Fagerviken.

Åsa och jag har gått hela grundskolan tillsammans så vi har känt varandra hur länge som helst. Nu är vi här och njuter av deras gästfrihet och deras underbara sommarställe som har allt man kan önska sig. Till och med en egen affär som tidigare var en liten ICA-butik men nu fungerar som förvarings- och loppis lokal.

20120805-065524.jpg

Dagen började med skönsång av Anders och alla barnen och följdes av paketöppning. Två träningslinnen och ett par gympadojjor för inomhusträning fick jag. Helt perfekt. Gav mig sen ut på en springrunda med hundarna, solen sken och det var riktigt varmt och skönt.

Sen blev det mer sång när jag åt frukost men det missade Anders för då var han ute och sprang.

Modiga Åsa, Anders och Kalle tog en åktur i ringen. Jag avstod men lovade dyrt och heligt att göra det nästa gång vi kommer på besök. I smyg håller jag tummarna att det blir punka på ringen tills dess.

20120805-070409.jpg
Men det såg samtidigt väldigt härligt ut när Stefan körde båten i frisk fart runt i viken och ringen hängde efter i ett långt rep. Trots det nöjde jag mig med att vara publik.

Däremot älskar jag att åka båt så det blev en tur med Sigge, Mika och Johanna ut till havs. Barnen (och jag med för den delen) var överlyckliga, det var så härligt när Stefan drog på så det gick riktigt fort och sen njöt vi av att guppa runt ute på havet och bara beundra utsikten. Magiskt, havet är magiskt. Både vackert och lite läskigt eller respektingivande på samma gång.

Vi hann med att bada vid den lilla badplatsen också men då blåste det och var ganska kallt så både Åsa och jag valde att bli kvar på torra land. Badkrukor tror jag det kallas. Alla barnen simmade och brydde inte sig om kylan det minsta. Mika och Linus var helt vilda, de hoppade från bryggan och tumlade runt i vattnet så Anders hade fullt upp. Det var nämligen han som ansvarade för servicen i vattnet medan Åsa och jag stod för servicen på land.

20120805-072019.jpg
Kvällen avslutades med en underbar middag på uteplatsen till gäststugan i solnedgången. Helt fantastiskt på alla sätt och vis.

Och som avrundning innan läggdags satte vi oss i bastun och njöt av värmen. Åsa vågade sig på en kort simtur i havet medan jag doppade halva mig vilket ändå måste ses som en stor framgång. Efter lite mer bastubad vågade eller tvingade jag mig ner i havet. Med Åsa och Johanna som vittnen doppade jag hela mig, från topp till tå, i det kalla vattnet. Brrr men det var skönt efteråt, riktigt skönt faktiskt.

En snabb dusch och så i säng lycklig som ett barn över min underbara födelsedag. Att ha så fina vänner som Åsa och Stefan och deras barn är en gåva som ska vårdas ömt.

Ibland tror jag att jag är den lyckligaste människan på jorden och det är en skön känsla som jag gärna dela med mig av.
/Susan

