Livet är verkligen lite svajigt just nu. Det går så fort att det är tämligen svårt att hänga med i svängarna.

Ajax har varit hos veterinären, blivit röntgad från topp till tå och antagligen är det ett diskbråck i nacken som gör honom så handikappad. Nu går han på starka smärtstillande tabletter som gör honom smärtfri men inte rörligare. En Ajax som inte kan hoppa höga fyrfotahopp är en olycklig Ajax och det gör ont i hjärtat att se hans deppiga uppsyn. Danka höglöper just nu vilket skänker honom lite lycka mitt i allt elände.

Anders och jag har hunnit ut på vår första springtur tillsammans. Det blev 6,5 km i ett snabbt tempo för mig och i ett långsamt för Anders.

Idag har vi besökt Aquaria på Djurgården tillsammans med kusinerna och föräldrar. Förutom en regnskur så njöt vi av sol och sommarvärme hela dagen.

20120816-222358.jpg
En glasspaus i Gallerian tog vi medan regnet öste ner.

På lördag ska jag på kurs för Olga Rönnberg hela dagen. Tanken är att jag ska utbilda mig så jag kan leda mamma boot camp grupper hemmavid. Är lite nervös för jag utgår ifrån att resten av kursdeltagarna är träningsnarkomaner till skillnad från mig som är latast i stan. Spännande kommer det bli i vart fall.

/Susan

