Inte min dag idag, har varit helt off vilket inte är så konstigt med tanke på de senaste dagarnas händelser.

Det tråkiga är att om jag är ur spår så spårar hela familjen ur. Någon annan vill inte ta över ledningen utan det tjuras ihop i alla skrymslen och vrår.

Trots mitt dåliga humör kom vi ner till badet där Emil metade och resten av ligan badade. Jag plaskade lite halvhjärtat i vattnet eftersom jag inte får bada just nu.

20120817-231322.jpg
Linus och Mika höll Anders sysselsatt genom att hoppa från bryggan. De är ju totalt orädda för vatten och skulle nog kunna bada hur länge som helst.

Någon större fiskelycka blev det inte för Emils del men han var glad ändå. Han gillar att fiska, det är nog som någon slags mental återhämtning för honom.

Fint besök fick vi medan vi var på stranden. Det var farmors goda vän Monika som kom och med sig hade hon fika så hon blev varmt välkomnad av barnen. Hon har jobbat inom barnomsorgen och tar sig verkligen tid att lyssna på barnen vilket de uppskattar.

Eftermiddagen fylldes av avloppsrensning för Anders del. Vi andra hejade på och hjälptes åt att hålla Linus borta från den värsta geggan.

När middagen var uppäten och barnen lagda tvingade jag upp farmor och Anders på vinden. Där fanns nämligen en hel del bråte som farmor ville ha hjälp att föra bort. Nu står allt i hallen och i morgon ska det föras till tippen när jag är borta på min träningskurs.

Måste sova så jag orkar med morgondagen. Oj vad det ska bli spännande. Undrar bara om jag har laddat på rätt sätt – pizza och rödvin. Hm det känns inte som den nyttigast uppladdningen men gott var det.

/Susan

