Idag har jag varit i Hembyggdsparken och rekat inför mina Mamma Boot Camp klasser.

Ska försöka komma igång i mitten på September och då är det träning utomhus för nyblivna mammor som gäller.

Nu ska jag sätta ihop alla övningar och det fanns ju massor av fantastiska platser att utföra dem på.

Tänk bara hur stor del av kroppen man kan träna vid denna fantastiska fontän!

 

 

 

Mellan stationerna kommer det bli en del powerwalks.

Vilken underbar träningsmiljö, vi kommer passera Hjortar, grisar, höns och åsnor. Inspiration må jag säga. Speciellt vid grisarna går man lite extra fort för de luktar inte så gott om det är varmt ute men de är söta att se på.

 

 

 

 

 

Det här är träning för modiga människor, vältränad behöver man inte vara, man behöver inte ens ha tränat tidigare men modig måste man vara. Mod är bra när man ska prova på något nytt eller när man ska ta sig in i Trollskogen som vi ska göra.

Upp på scenen ska jag inte jaga någon för där kommer jag stå själv medan alla mammorna får göra knäböj och plankor nedanför. Gissa om jag kommer gilla detta, att få träna andra mammor och få dem att komma i form.

Snart, snart så drar jag igång.
/Susan

