Sigge var på hugget i morse. Tidigt, tidigt bad han mig att stryka sin nya rosa outfit som han ska ha på dagens fotografering med dagisgänget.

Han fick dock ge sig till tåls för först skulle jag lämna Emil vid skolbussen och sen skulle Ajax och jag springa en runda.

Ajax, som inte ätit något smärtstillande på över en vecka och som skuttat runt som en galning, fick följa med på en halvmilsrunda. Föredrar att säga en halvmil istället för 5 km efter som det låter både längre och coolare i mina öron. Ajax sprang på i ett bra tempo, galopperade i både höger och vänster galopp och var riktigt lycklig över att äntligen få följa med igen.

När vi kom hem igen, jag svettig och trött och Ajax bara lite flåsig men pigg, stod Sigge redo med strykjärn och kläder. Ingen återvändo, det var bara att sätta igång och stryka.

Så här fin blev han, redo för fotografering.

20120831-091713.jpg

Mika ville inte vara sämre hon utan drog fram en av sina nya klänningar ur högen med ren tvätt. Efter en omgång med strykjärnet blev den riktigt fin.

20120831-091931.jpg

Nu är det frukost och dusch för min del innan Sigge och jag ska dra iväg till dagis för fotografering.
/Susan

