Hej hopp i dag är det sant, jag har det på papper, att jag är en egen företagare. Så nu är det bara att sätta igång och utveckla, inveckla och så veckla ut igen. Jösses vad det ska bli roligt.
Emil var så rolig när vi satt i soffan ikväll och tittade på SOS på liv och död. Då säger han: -Jag ska ju också bli polis. Och fiskare. Jag ska ju ha en affär. Oj vad jag kommer jobba.

Paus – Emil funderar länge innan han säger: – Men vem ska ta hand om våra barn!?

Här brister jag ut i ett helt okontrollerat skratt medan Emil fortsätter: – Men mamma det kan ju du göra, du älskar ju bebisar även om de har bajsat på sig!

Jag säger att jag självklart kan ta hand om hans bebisar om han nu måste jobba så mycket. När jag sen frågar vem han ska ha bebisarna ihop med svarar han helt självklart: – Emilie så klart.

Det är Emils bästa tjejvän och stora kärlek som dessutom bor nere i byn så de åker skolbuss tillsammans varje morgon.

Att ha barn är humor på hög nivå. Nu sover alla småttingar, Mika och Sigge sover skavfötters och det verkar gå bra, Linus fick en egen koja över sin spjälsäng och Emil sover gott i sin loftsäng.

Själv ska jag jobba lite med årets julklappar.
/Susan

