Medan Anders roade sig kungligt med att baka bröd på marknaden roade jag mig med barnen på hemmaplan.

På schemat stod Simmis för Mika och Linus som numera simmar i samma grupp. För att allt skulle gå i lås behövdes fler händer än mina. Det är en sån här dag man älskar sina hjälpsamma vänner som hoppar in med liv och lust och löser alla mina problem.

Hjälten Ebba, som vi inte träffat på en evighet, tog hand om storkillarna som var kvar hemma. Hjälten Stoffe hoppade in som simkompis till Mika så jag kunde simma med Limpan. Hjälten Alle skjutsade Stoffe till Ladan så vi bara kunde svänga förbi och plocka upp honom i farten.

Mika var överlycklig, att få simma med Stoffe var dagens höjdpunkt och han är numera högt uppsatt på hennes ”älskar-lista”. Limpan var som en vild säl i vattnet så jag hade att göra.

Efter Simmis skjutsade vi hem Stoffe och anslöt sen till vårt gäng där hemma.

20121001-001145.jpg
Ebba åt lunch med oss så jag hann prata med henne en stund jag med.

När Anders kom hem efter sin bakdag åt barnen pannkakor och sen åkte vi ner till Bertil för att uppvakta honom på hans 50-års dag.

20121001-001521.jpgb
Det blev en springinspirerad present, det gäller ju att hålla igång även när man börjar bli gammal.

Hem, nattade barnen och gav Anders en omgång i Ruzzle samtidigt som vi drack te och åt av det goda tomatbrödet från marknadsbaket.

Nu är det natt så det är dags att sova. Tack alla mina hjältar för att ni finns i mitt liv och hjälper till när jag behöver hjälp.
/Susan

