Jag trodde aldrig att jag skulle vara nära att fälla en tår i ren glädje över att kunna springa igen. Nu har jag slagits mot ett elakt virus i flera veckor och inte kunnat träna alls. Mitt vänstra knä har krånglat och gjort ont men nu fått en längre vila medan jag kämpat mot viruset och dess anhängare.

Nu känns det som om jag börjar vinna den kampen åtminstone och därför var jag och tränade på Friskis och Svettis igår. Ett pass skivstång intervall blev det och det var tufft, skönt och så otroligt välbehövligt. Idag var träningsvärken ett faktum och då kändes det som ett bra val att ge sig ut på en joggingtur direkt efter jobbet för i morgon kommer träningsvärken bara vara värre. Så jag stannade vid slingan och joggade ett varv på 2,5 km och det var så skönt, så otroligt skönt.

Att äntligen kunna springa igen utan att ha ont i knät och utan att slåss mot ett virus var så härligt. Vädret var fantastiskt, solen sken och det var klart och ganska svalt. Allt kändes jättebra och den känslan behöver jag få känna nu när det är så turbulent på jobbat. Att kunna träna och göra sig av med en massa negativ energi gör att jag blir stark och det kommer jag behöva vara framöver, positivt alltså.

Nu ska jag ta min träningsvärkta kropp till sängen, den behöver vila en stund innan morgondagen stundar.

/Susan

