002Då och då med ojämna och ibland jämna mellanrum så är vi ett gäng som träffas och tränar för Mona Kjernholm. Våra hundar är relativt jämngamla och väldigt trevliga allihopa. Flera raser är representerade vilket gör det hela intressantare; pudlar, pumi, border collie, labrador, airedalterrier, irländsk terrier och golden.

I måndags träffades vi hemma hos Mona i Varberg och tack vare att vi alla släpat med oss regnkläder sken solen och värmde ordentligt.

Fixa är en lurig lite filur, jag tränar här hemma och tycker att vissa saker går väldigt bra medan andra är lite klurigare att få till. På träningen passar jag på att få hjälp med de kluriga delarna och då visar det sig att Fixa kan de övningarna utan problem. Hon går liksom och mörkar lite på hemmaplan. Håller igen för att glänsa på träningen och få applåder och heja-rop. Ove är nog likadan oavsett var han tränar, han gör sitt bästa men orkar inte så länge än. När han blir trött dräller han ner i liggande ställning och ser allmänt söt ut.

005För en gångs skull hade jag med kameran men vad hjälper det när man glömmer bort att använda den. Jag gillar ju att vara där jag är och någon stor fotograf kommer jag aldrig att bli. Men jag tog några kort när pudelgänget och Fixa roade sig innan själva träningspasset. Skönt att bli av med lite överskottsenergi.

Fixa och jag tränade på apporteringen, läggandet, fria följet och plankan. Hon skötte sig jättebra och jag fick med mig en hel del hem att träna vidare på.

Ove tränade stanna kvar, inkallning, ställandet under gång och att vänta på kommandot innan han får ta sin leksak.

Nu tränar vi vidare på hemmaplan och längtar tills valpgänget träffas nästa gång.

/Susan

 

