….och för allra första gången klarade vi oss utan brutna armar, punkterade däck, översvämningar, hönsattacker eller liknande. Det var som en dröm, det hände ingenting! Så nu vet vi att Anders kan vara på resande fot utan att det går någon nöd på oss här hemma. Ja det är väl mathållningen som inte är den bästa då men nu gick de ju ganska många dagar i skolan och lite mat kan jag ju laga så de överlevde de små grynen. Dessutom fick jag ett superbra recept av Sylvia på jobbet som jag faktiskt klarade av att laga och som jag bjöd familjen på när Anders kommit hem. Han tog två portioner!! Vilket väl ändå måste räknas som att han tyckte om det?

IMG_0797

Fixa har långtgående planer på att bli fotomodell, jo ni hörde rätt. Hon kände att hon behövde vidga sina vyer lite och tänkte nu ge sig in i modellandets hårda bransch. Men bara om hon slipper banta för det har hon inga planer på att göra, så det så. Hon är i finaste form med den finaste kroppen, typ size lagom, och så får det vara bra så. Vi får väl se hur det går.

Nu hann ju Anders vara hemma hela torsdagskvällen, natten och lite på fredagsmorgonen innan han for på jobb. Mysigt. När han kom hem på kvällen var det dock dags för honom att resa igen. Denna gången bar det av till Stockholm och så tog han med sig Emil och Sigge. Med tanke på det otäcka som hänt i huvudstaden så kändes det ju så där, men de skulle ju bo hos kusinerna och sen ska de på Hammarbymatchen i morgon. Som tur är stannar grabbarna hos kusinerna. Nu säger ju många att det är lugnt i stan, det som har hänt har hänt, men jag är inte lugn för det. Tänker att en dåre kan lätt dra igång andra dårar och så händer det något mer. Men jag tror inte att någon lyssnar på mig, tyvärr.

På måndag kommer de hem och då är vi samlade igen, äntligen. Det känns lite avhugget när någon eller några är iväg på annan ort.

/Susan

 

